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CANTANDO ADMONT ensemble vocal • Formações Extraordinárias •  Festas de Lisboa 2022
Jun
30
9:00 PM21:00

CANTANDO ADMONT ensemble vocal • Formações Extraordinárias • Festas de Lisboa 2022

 

Bilheteira

Formações Extraordinárias • Festas de Lisboa 2022

O Ciclo “Formações Extraordinárias” da Miso Music Portugal / Festas de Lisboa, propõe ao ouvinte ir à descoberta de mundos sonoros invulgares, projetos extraordinários e singulares criados entre compositores e intérpretes, nacionais e estrangeiros.

Desde a sua fundação o CANTANDO ADMONT , tem-se apresentado em Festivais de renome como Salzburgo, Bayreuth, Wien Modern... O programa deste concerto reúne a obra incontornável de Olivier Messiaen Cinq Rechants para 12 vozes com texto de sua autoria, cujo amor é o tema central; Herbst e A sei voci, 2 obras do singular e extraordinário Beat Furrer e em estreia absoluta Language Building de Miguel Azguime, para 12 vozes, construída sobre frases de significados sobrepostos e "acordes de sentido” onde se entrelaçam as características sonoras de várias línguas; originando "todos os possíveis" para os recursos de produção e expressão vocal. A não perder!

Beat Furrer                  A sei voci . (for 6 singers)

Olivier Messiaen         Cinq Rechants . (for 12 singers)

Miguel Azguime         Language building . (for 12 singers)
Commissioned by Miso Music Portugal funded by the Ernst von Siemens Music Foundation

Beat Furrer                    Herbst. (for 12 singers)

CANTANDO ADMONT
CONDUCTOR: CORDULA BÜRGI

 SINGERS:
FRIEDERIKE KÜHL, ANNA PIROLI, ELINA VILUMA-HELLING, MARA
MARIA MÖRITZ, MARIKO KAGEYAMA, HELENA SOROKINA, SUYOUNG HAM, SEBASTIAN TASCHNER, BERND LAMBAUER, MATIAS BOCCHIO, MARCELL ATTILA KROKOVAY, ULFRIED STABER

with the support of the Swiss Arts Council Pro Helvetia:

 Like a shock the sudden inhalation in the first measure of “A sei voci” is followed by the stylized, distant cryof the first soprano, and a constantly transforming harmonic surface of minimally glissandi voices emerges. From the evolving interferences of these ascending and descending quiet glissandi, a regular pulsa8on develops, gradually creating a speaking language. The two-dimensional structure, constantly accelera8ng, breaks up in the later course, leaving behind a melodicism in expressive gestures that increase to a scream, in the highest notes of the soprano.

A general pause is followed by a text ar8culated in unison chords, which loses itself in a widening space oftriads in Alessandro Striggio's "dolce oblio" un8l the end.

Alessandro Striggio has created an expressive template in this text for the opera “Orfeo”, whichMonteverdi did not include in the opera. “A sei voci” is a composed cry of the bacchantes.

"Autumn" is based on a text excerpt from "De Natura rerum" (“On the Nature of Things”) the great literarywork by Lucre8us. It describes the autumnal starry sky. As it were from afar, the dramatic events are viewed in “A sei voci”: the same harmonic progression, without glissandi, appears ina double-choir form reduced to triads. Beat Furrer, 09.05.2022 

O extraordinário ensemble vocal austríaco Cantando Admont, especialista de música antiga e de música contemporânea, dispensa certamente apresentações, e traz-nos para este concerto no Centro Cultural de Belém, um programa construído a partir da incontornável obra de Olivier Messiaen “Cinq Réchants” (de 1948 com textos do próprio compositor, entre o francês e uma língua inventada para enaltecer feiticeiros e feiticeiras da cultura mítica europeia: Tristão e Isolda, Ariana, Orfeu, Merlin, ...) para justamente explorar as afinidades electivas entre o grande mestre francês e os compositores Beat Furrer e Miguel Azguime.

 De Beat Furrer, figura proeminente da composição da actualidade, ouviremos duas obras à cappella, “Herbst” (de 2015 com textos de Lucretius) e “A Sei Voci” (de 2017 com textos de Claudio Monteverdi provenientes de Orfeo e Coro delle Baccanti). Com esta última obra, Furrer liga-se a Messiaen num cruzamento de linguagens míticas e híbridas, onde o semântico e o fonético se confundem, e aqui vamos encontrar a obra de Miguel Azguime, expressamente composta para Cantando Admont e que terá neste concerto a sua estreia absoluta. Nesta obra, com textos do próprio compositor, o título “Language Building” (2020) dá-nos a pista suficiente para podermos acompanhar a exploração que Azguime vem conduzindo à muitos anos nas relações entre música e texto, ou melhor "texto enquanto música e música enquanto texto” através da escrita de um texto multilingue (em português, francês, inglês e alemão) que em parte já é a própria música, e no qual o compositor procurou propriedades fonéticas comuns as estas 4 línguas, a fim de construir frases sobrepostas homófonas mas de significados diferentes.

 CANTANDO ADMONT, Vocal Ensemble for Early and New Music

Aware of the need to give new impetus to the contemporary creaAon of vocal music and with the desire to let the rich repertoire of medieval, Renaissance and early Baroque music blossom again, the ensemble CANTANDO ADMONT was formed by dedicated singers under the direcAon of Cordula Bürgi. With enthusiasm and great commitment, the ensemble aims to revive the richness of the historical vocalheritage in contemporary creaAon.

We are firmly convinced that only through profound work on the repertoire of the past can contemporarycreaAon blossom again and be freed from the confines of specialization.

This seems to us to promise hope for a new departure, especially today.

 CANTANDO ADMONT is based in Graz, where it has set itself the goal of establishing a new concert tradiAon with its own concert talk & solo cantando series.

Since its founding, the vocal ensemble has performed at renowned fesAvals and promoters such as the Salzburg and Bayreuth FesAvals, the Deutsche Oper Berlin, Wien Modern, MDI Milano and the Teatro Colón in Buenos Aires, the Konzerthaus Dortmund and other fesAvals. Among others, concerts will take place in 2022 with the Concertgebouw Orchestra, at the Acht Brücken FesAval in Cologne and in Amsterdam.Cantando Admont will also perform at the Musikverein Vienna, at the Resis FesAval in Spain, at the Inntaler Klangräume, at the Onassis Center in Athens, at the Munich Biennale and at the Musikprotokoll Graz. Anopera producAon at the Zurich Opera House is planned for 2025.

Regular collaboraAon with composers such as Beat Furrer, Youghi Pagh-Paan, Klaus Lang, Elisabeth Harnik,Peter Ablinger, Feliz Anne Reyes Macahis, Laure M. Hiendl, Marco Momi and others, as well as ensembles such as Klangforum Wien, Ensemble Kontrapunkte, Ensemble ARXIS, Ensemble dissonArt, EnsembleNikel, Ictus Enemble, etc. is an essenAal part of CANTANDO ADMONT.

co-produced by:

Cordula Buergi

Foto by NicolasR

View Event →
CANTANDO ADMONT ensemble vocal • Graz, Leechkirche
Jun
28
8:00 PM20:00

CANTANDO ADMONT ensemble vocal • Graz, Leechkirche

Desde sua fundação o CANTANDO ADMONT tem-se apresentado em Festivais de renome como Salzburgo, Bayreuth, Wien Modern… O programa deste concerto reúne a obra incontornável de Olivier Messian Cinq Rechant para 12 vozes com texto de sua autoria, cujo amor é o tema central; Herbst e A sei voci, 2 obras do singular compositor Beat Furrer e em estreia absoluta Language Building de Miguel Azguime, para 12 vozes, construída sobre frases de significados sobrepostos e “acordes” de significados onde se entrelaçam as características espectrais de várias línguas com o material harmónico escolhido; originando “todos os possíveis” para os recursos de produção e expressão vocal.

Beat Furrer                  A sei voci (for 6 singers) 10 min.

Miguel Azguime         Language building (for 12 singers) 20 min.
“Commissioned by Miso Music Portugal funded by the. Ernst von Siemens Music Foundation.”

Olivier Messiaen        Cinq Rechant (for 12 singers)  20 min.

Beat Furrer                    Herbst (for 12 singers) 8 min.

CANTANDO ADMONT
CONDUCTOR CORDULA BÜRGI 

SINGERS:           FRIEDERIKE KÜHL, ANNA PIROLI, ELINA VILUMA – HELLING, MARA MARIA MÖRITZ.,  MARIKO KAGEYAMA,  HELENA SOROKINA, SUYOUNG HAM, SEBASTIAN TASCHNER, BERND LAMBAUER, MATIAS BOCCHIO, MARCELL ATTILA KROKOVAY, ULFRIED STABER

 Like a shock the sudden inhalation in the first measure of “A sei voci” is followed by the stylized, distant cryof the first soprano, and a constantly transforming harmonic surface of minimally glissandi voices emerges. From the evolving interferences of these ascending and descending quiet glissandi, a regular pulsa8on develops, gradually creating a speaking language. The two-dimensional structure, constantly accelera8ng, breaks up in the later course, leaving behind a melodicism in expressive gestures that increase to a scream, in the highest notes of the soprano.

A general pause is followed by a text ar8culated in unison chords, which loses itself in a widening space oftriads in Alessandro Striggio's "dolce oblio" un8l the end.

Alessandro Striggio has created an expressive template in this text for the opera “Orfeo”, whichMonteverdi did not include in the opera. “A sei voci” is a composed cry of the bacchantes.

"Autumn" is based on a text excerpt from "De Natura rerum" (“On the Nature of Things”) the great literarywork by Lucre8us. It describes the autumnal starry sky. As it were from afar, the dramatic events are viewed in “A sei voci”: the same harmonic progression, without glissandi, appears ina double-choir form reduced to triads. Beat Furrer, 09.05.2022 

O extraordinário ensemble vocal austríaco Cantando Admont, especialista de música antiga e de música contemporânea, dispensa certamente apresentações, e traz-nos para este concerto no Centro Cultural de Belém, um programa construído a partir da incontornável obra de Olivier Messiaen “Cinq Réchants” (de 1948 com textos do próprio compositor, entre o francês e uma língua inventada para enaltecer feiticeiros e feiticeiras da cultura mítica europeia: Tristão e Isolda, Ariana, Orfeu, Merlin, ...) para justamente explorar as afinidades electivas entre o grande mestre francês e os compositores Beat Furrer e Miguel Azguime.

 De Beat Furrer, figura proeminente da composição da actualidade, ouviremos duas obras à cappella, “Herbst” (de 2015 com textos de Lucretius) e “A Sei Voci” (de 2017 com textos de Claudio Monteverdi provenientes de Orfeo e Coro delle Baccanti). Com esta última obra, Furrer liga-se a Messiaen num cruzamento de linguagens míticas e híbridas, onde o semântico e o fonético se confundem, e aqui vamos encontrar a obra de Miguel Azguime, expressamente composta para Cantando Admont e que terá neste concerto a sua estreia absoluta. Nesta obra, com textos do próprio compositor, o título “Language Building” (2020) dá-nos a pista suficiente para podermos acompanhar a exploração que Azguime vem conduzindo à muitos anos nas relações entre música e texto, ou melhor "texto enquanto música e música enquanto texto” através da escrita de um texto multilingue (em português, francês, inglês e alemão) que em parte já é a própria música, e no qual o compositor procurou propriedades fonéticas comuns as estas 4 línguas, a fim de construir frases sobrepostas homófonas mas de significados diferentes.

 CANTANDO ADMONT, Vocal Ensemble for Early and New Music

Aware of the need to give new impetus to the contemporary creaAon of vocal music and with the desire to let the rich repertoire of medieval, Renaissance and early Baroque music blossom again, the ensemble CANTANDO ADMONT was formed by dedicated singers under the direcAon of Cordula Bürgi. With enthusiasm and great commitment, the ensemble aims to revive the richness of the historical vocalheritage in contemporary creaAon.

We are firmly convinced that only through profound work on the repertoire of the past can contemporarycreaAon blossom again and be freed from the confines of specialization.

This seems to us to promise hope for a new departure, especially today.

 CANTANDO ADMONT is based in Graz, where it has set itself the goal of establishing a new concert tradiAon with its own concert talk & solo cantando series.

Since its founding, the vocal ensemble has performed at renowned fesAvals and promoters such as the Salzburg and Bayreuth FesAvals, the Deutsche Oper Berlin, Wien Modern, MDI Milano and the Teatro Colón in Buenos Aires, the Konzerthaus Dortmund and other fesAvals. Among others, concerts will take place in 2022 with the Concertgebouw Orchestra, at the Acht Brücken FesAval in Cologne and in Amsterdam.Cantando Admont will also perform at the Musikverein Vienna, at the Resis FesAval in Spain, at the Inntaler Klangräume, at the Onassis Center in Athens, at the Munich Biennale and at the Musikprotokoll Graz. Anopera producAon at the Zurich Opera House is planned for 2025.

Regular collaboraAon with composers such as Beat Furrer, Youghi Pagh-Paan, Klaus Lang, Elisabeth Harnik,Peter Ablinger, Feliz Anne Reyes Macahis, Laure M. Hiendl, Marco Momi and others, as well as ensembles such as Klangforum Wien, Ensemble Kontrapunkte, Ensemble ARXIS, Ensemble dissonArt, EnsembleNikel, Ictus Enemble, etc. is an essenAal part of CANTANDO ADMONT.

co-produced by:

 
 

with the support of the Swiss Arts Council Pro Helvetia

with the support:

Cordula Buergi

Foto by NicolasR

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CANTANDO ADMONT ensemble vocal • Wien, Kirche St. Florian
Jun
27
8:00 PM20:00

CANTANDO ADMONT ensemble vocal • Wien, Kirche St. Florian

Desde sua fundação o CANTANDO ADMONT tem-se apresentado em Festivais de renome como Salzburgo, Bayreuth, Wien Modern… O programa deste concerto reúne a obra incontornável de Olivier Messian Cinq Rechant para 12 vozes com texto de sua autoria, cujo amor é o tema central; Herbst e A sei voci, 2 obras do singular compositor Beat Furrer e em estreia absoluta Language Building de Miguel Azguime, para 12 vozes, construída sobre frases de significados sobrepostos e “acordes” de significados onde se entrelaçam as características espectrais de várias línguas com o material harmónico escolhido; originando “todos os possíveis” para os recursos de produção e expressão vocal.

Beat Furrer                  A sei voci (for 6 singers) 10 min.

Miguel Azguime         Language building (for 12 singers) 20 min.
“Commissioned by Miso Music Portugal funded by the. Ernst von Siemens Music Foundation.”

Olivier Messiaen        Cinq Rechant (for 12 singers)  20 min.

Beat Furrer                    Herbst (for 12 singers) 8 min.

CANTANDO ADMONT
CONDUCTOR CORDULA BÜRGI 

SINGERS:         FRIEDERIKE KÜHL, ANNA PIROLI, ELINA VILUMA – HELLING, MARA MARIA MÖRITZ.,  MARIKO KAGEYAMA,  HELENA SOROKINA, SUYOUNG HAM, SEBASTIAN TASCHNER, BERND LAMBAUER, MATIAS BOCCHIO, MARCELL ATTILA KROKOVAY, ULFRIED STABER

 Like a shock the sudden inhalation in the first measure of “A sei voci” is followed by the stylized, distant cryof the first soprano, and a constantly transforming harmonic surface of minimally glissandi voices emerges. From the evolving interferences of these ascending and descending quiet glissandi, a regular pulsa8on develops, gradually creating a speaking language. The two-dimensional structure, constantly accelera8ng, breaks up in the later course, leaving behind a melodicism in expressive gestures that increase to a scream, in the highest notes of the soprano.

A general pause is followed by a text ar8culated in unison chords, which loses itself in a widening space oftriads in Alessandro Striggio's "dolce oblio" un8l the end.

Alessandro Striggio has created an expressive template in this text for the opera “Orfeo”, whichMonteverdi did not include in the opera. “A sei voci” is a composed cry of the bacchantes.

"Autumn" is based on a text excerpt from "De Natura rerum" (“On the Nature of Things”) the great literarywork by Lucre8us. It describes the autumnal starry sky. As it were from afar, the dramatic events are viewed in “A sei voci”: the same harmonic progression, without glissandi, appears ina double-choir form reduced to triads. Beat Furrer, 09.05.2022 

O extraordinário ensemble vocal austríaco Cantando Admont, especialista de música antiga e de música contemporânea, dispensa certamente apresentações, e traz-nos para este concerto no Centro Cultural de Belém, um programa construído a partir da incontornável obra de Olivier Messiaen “Cinq Réchants” (de 1948 com textos do próprio compositor, entre o francês e uma língua inventada para enaltecer feiticeiros e feiticeiras da cultura mítica europeia: Tristão e Isolda, Ariana, Orfeu, Merlin, ...) para justamente explorar as afinidades electivas entre o grande mestre francês e os compositores Beat Furrer e Miguel Azguime.

 De Beat Furrer, figura proeminente da composição da actualidade, ouviremos duas obras à cappella, “Herbst” (de 2015 com textos de Lucretius) e “A Sei Voci” (de 2017 com textos de Claudio Monteverdi provenientes de Orfeo e Coro delle Baccanti). Com esta última obra, Furrer liga-se a Messiaen num cruzamento de linguagens míticas e híbridas, onde o semântico e o fonético se confundem, e aqui vamos encontrar a obra de Miguel Azguime, expressamente composta para Cantando Admont e que terá neste concerto a sua estreia absoluta. Nesta obra, com textos do próprio compositor, o título “Language Building” (2020) dá-nos a pista suficiente para podermos acompanhar a exploração que Azguime vem conduzindo à muitos anos nas relações entre música e texto, ou melhor "texto enquanto música e música enquanto texto” através da escrita de um texto multilingue (em português, francês, inglês e alemão) que em parte já é a própria música, e no qual o compositor procurou propriedades fonéticas comuns as estas 4 línguas, a fim de construir frases sobrepostas homófonas mas de significados diferentes.

 CANTANDO ADMONT, Vocal Ensemble for Early and New Music

Aware of the need to give new impetus to the contemporary creaAon of vocal music and with the desire to let the rich repertoire of medieval, Renaissance and early Baroque music blossom again, the ensemble CANTANDO ADMONT was formed by dedicated singers under the direcAon of Cordula Bürgi. With enthusiasm and great commitment, the ensemble aims to revive the richness of the historical vocalheritage in contemporary creaAon.

We are firmly convinced that only through profound work on the repertoire of the past can contemporarycreaAon blossom again and be freed from the confines of specialization.

This seems to us to promise hope for a new departure, especially today.

 CANTANDO ADMONT is based in Graz, where it has set itself the goal of establishing a new concert tradiAon with its own concert talk & solo cantando series.

Since its founding, the vocal ensemble has performed at renowned fesAvals and promoters such as the Salzburg and Bayreuth FesAvals, the Deutsche Oper Berlin, Wien Modern, MDI Milano and the Teatro Colón in Buenos Aires, the Konzerthaus Dortmund and other fesAvals. Among others, concerts will take place in 2022 with the Concertgebouw Orchestra, at the Acht Brücken FesAval in Cologne and in Amsterdam.Cantando Admont will also perform at the Musikverein Vienna, at the Resis FesAval in Spain, at the Inntaler Klangräume, at the Onassis Center in Athens, at the Munich Biennale and at the Musikprotokoll Graz. Anopera producAon at the Zurich Opera House is planned for 2025.

Regular collaboraAon with composers such as Beat Furrer, Youghi Pagh-Paan, Klaus Lang, Elisabeth Harnik,Peter Ablinger, Feliz Anne Reyes Macahis, Laure M. Hiendl, Marco Momi and others, as well as ensembles such as Klangforum Wien, Ensemble Kontrapunkte, Ensemble ARXIS, Ensemble dissonArt, EnsembleNikel, Ictus Enemble, etc. is an essenAal part of CANTANDO ADMONT.

co-produced by:

 
 

with the support of the Swiss Arts Council Pro Helvetia

with the support:

Cordula Buergi

Foto by NicolasR

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RETRATO ISABEL SOVERAL CONCERTO MONOGRÁFICO
May
22
6:00 PM18:00

RETRATO ISABEL SOVERAL CONCERTO MONOGRÁFICO

Isabel Soveral e Convidado António Chagas Rosa

Fragmentos I
 • Isabel Soveral

piano

Fragmentos I, II e III  • Isabel Soveral
piano e violoncelo

Mémoires d'Automne – Tableau I •  Isabel Soveral
marimba

Le Navigateur do Soleil Incandescent - Quatrième Lettre  •  Isabel Soveral
fl, cl, vl, vlc, pno e electrónica

Suite Pentolítica •  António Chagas Rosa 
fl, cl, vl, vla, vlc, pno, perc.
estreia absoluta, encomenda Sond’Ar-te Electric Ensemble

Salsugem 2º quadro •  Isabel Soveral
soprano, fl, cl, vl, vla, vlc, pno, perc. 
estreia absoluta, encomenda Miso Music Portugal

Sond’Ar-te Electric Ensemble
Pedro Carneiro - maestro
Camila Mandillo - soprano
Sílvia Cancela - flauta
Nuno Pinto - clarinete
Vítor Vieira - violino
Jorge Alves - viola
Luís André Ferreira - violoncelo
Elsa Silva - piano
João Dias - percussão
Paula Azguime - desenho de som
Miguel Azguime, Miso Studio - electrónica em tempo real

works by Isabel Soveral

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